Wednesday, June 17, 2009

Aku Sokong TGNA


http://www.youtube.com/watch?v=7jmtQbWt8G4

Hai kalut sungguh dua tiga hari ini. Ahli-ahli serta penyokong-penyokong parti tak habis-habis beri pendapat dan komen termasuk aku yang bukan ahli tapi penyokong karat PAS. Jadi kalau aku kutuk dua tiga orang pemimpin PAS ni tak la aku rasa bersalah terhadap parti.

Di pejabat, di surau, lepas main badminton semua orang komen... tak pula aku jumpa orang yang menentang TGNA yang dok maki Ustaz Nasa ramai la, kesian dia. Apa pun tidak ada sesiapa yang tahu niat Ust Nasa ni.

Aku bukan ahli parti tapi aku dah mula berjinak dengan PAS sejak piliharaya kecil DUN Pantai Merdeka di kampung aku sekitar tahun 1990 (dah tak berapa nak ingat). Masa tu Shuib Lazim (UBN) lawan Dato Muslim, tak berapa lama PRU umum tahun 1990 (kalau tak silap) dan aku pernah jadi pekerja sukarela Arwah Cikgu Azizan Maghribi (calon PAS)... dia lawan sapa ku tak ingat tapi aku berterima kasih kepada kawan aku Saudara Muzaini Azizan (dengar dah jadi orang kuat YAB MB Kedah) yang membawa aku memahami dan seterusnya menyokong PAS (pernah pohon jadi ahli tapi tak tau status).

Aku sokong PAS sejak dulu lagi, sejak mana perarakan penamaan tak ramai orang tiurut serta. Seingat aku di Sungai Petani perarakan bermula dari rumah Dato Muslim ke Dewan Kenangan (la ni dewan dah di roboh memberi laluan kepada pembangunan) yang ikut serta perarakan tak sampai 100 orang. Ada juga apek yang bawa bendera DAP sorang dua. Bila sampai pusat penamaan calon mak ooiiii orang BN punya la ramai. Siap yang kenal dengan aku warning aku tu - nanti hang ni tak dapat kerja dok sokong pembangkang bla bla bla.

bersambung....

No comments:

Post a Comment